اتاق تاریک در پیروزی

  1. خانه
  2. خدمات کلینیک
  3. اتاق تاریک در پیروزی
اتاق تاریک در پیروزی

اتاق تاریک در پیروزی

اتاق تاریک یا اتاق حسی که به آن اتاق چند حسی یا محیط چندحسی نیز گفته می شود، محیطی دلپذیر، شناختی و از نظر فیزیکی قابل دسترسی است که به ویژه برای رشد حواس و کنترل تحریکات حسی طراحی شده است. این محرک‌ها، تنظیم‌شده و قابل کنترل، اجازه می‌دهند تا از یک رویکرد درمانی و آموزشی در محدوده حسی، شناختی، حرکتی، اجتماعی و عاطفی، از رویکردهای مختلف و با اهداف متعدد کار کنند.

یک اتاق چندحسی از طریق فعال سازی عناصر مختلف مانند نور، موسیقی، اشیاء، تصاویر، بافت ها، صداها، ارتعاش و غیره که به طور ویژه برای دستیابی به اهداف درمانی خاص ایجاد و تنظیم شده اند، تجربه ای کاملا فراگیر را به کاربران خود ارائه می دهد. نمونه‌ای از عناصری که در یک اتاق چندحسی یافت می‌شود می‌تواند لوله حباب، فیبر نوری، گودال یا استخر توپ، تاب‌ها، برجستگی‌ها، صندلی‌های ارتعاشی-آکوستیک و بسیاری از عناصر دیگر باشد.

اتاق تاریک در پیروزی

این اتاق‌ها امکان ساخت محیط‌های چندحسی را فراهم می‌کنند که نیازها و علایق هر کاربر را در هر لحظه برآورده می‌کند، به نفع سلامتی آن‌ها، ارتقای ارتباط، ارتباط و انگیزه کاری که انجام می‌شود، ممکن است درمانی، آموزشی یا فراغتی باشد. تحریک حسی برای توسعه و بهبود جنبه های شناختی، حس عمقی، عاطفی، فیزیکی و اجتماعی به طور عمده بهینه است.

مزایای اتاق حسی چیست؟

این محیط ها معمولاً برای کمک به کاربران خود به روشی درمانی متمرکز هستند، اما برای یادگیری، تحریک، آرامش و سرگرمی نیز ایده آل هستند.
برخی از مزایای اتاق های حسی عبارتند از: ارتقای رشد شناختی، بهبود تعامل و مهارت های اجتماعی، تقویت ارتباط، ایجاد آرامش، بهبود رشد حرکتی و تمرکز، تقویت فعالیت فکری، تحریک حواس، تقویت یادگیری و بازی، کسب رفاه عاطفی. .

اتاق های تاریک و حسی برای چه کسانی ایده آل هستند؟

✔ افراد دارای ناتوانی های خاص، مانند ناتوانی های شناختی، فلج مغزی، آسیب های مغزی، اختلال بینایی، مشکلات یادگیری یا دیگران.
✔افراد دارای ناتوانی های جسمی مانند: آسیب های نخاعی، ام اس، ALS، اختلالات عصبی عضلانی یا موارد مشابه.
✔ کودکان مبتلا به اوتیسم یا هر گونه اختلال در ASD (اسپرگر، …)
✔ کودکان در سال های اولیه یا در مراحل اولیه رشد
✔ سالمندان

 

کلمات مرتبط :

اتاق تاریک در پیروزی – اتاق حسی در پیروزی – اتاق تاریک در شرق تهران – سنسوری روم در کاردرمانی چیست؟