اختلال نقص توجه و بیش فعالی در بزرگسالان

3. اختلال نقص توجه و بیش فعالی در بزرگسالان
اختلال نقص توجه و بیش فعالی در بزرگسالان

اختلال نقص توجه و بیش فعالی در بزرگسالان (ADHD) یک وضعیت سلامت روان است که با بیش فعالی، مشکل در تمرکز، و به راحتی حواس پرت شدن و سایر علائم مشخص می شود.

در حالی که علائم اغلب برای اولین بار در دوران کودکی ظاهر می شوند، برخی از افراد تا زمانی که بزرگتر شوند تشخیص داده نمی شود.

ADHD اغلب باعث رفتار مخرب و الگوهای شناختی می شود. این می تواند بر هر بخش از زندگی شما تأثیر بگذارد، از جمله محل کار، مدرسه و روابط. این بیماری معمولاً با ترکیبی از دارو و درمان درمان می شود.

علائم اختلال نقص توجه و بیش فعالی در بزرگسالان

برای مدت طولانی، ADHD بیشتر با کودکان مرتبط بود. اما در حالی که علائم ADHD معمولاً قبل از ۱۲ سالگی ظاهر می شود، تشخیص می تواند برای افراد در هر سنی اعمال شود.

ممکن است سالها طول بکشد تا کسی تشخیص دقیق را دریافت کند، و برخی از افراد هرگز این کار را نمی کنند.

درک اینکه چگونه ADHD می تواند در کودکان و بزرگسالان متفاوت به نظر برسد، می تواند به تشویق تشخیص به موقع کمک کند.

برخی از نشانه‌های ADHD در بزرگسالان

• ناتوانی در تمرکز روی یک کار واحد
  • مشکل در تمرکز
  • فراموش کردن قرارها یا وعده ها
  • تأخیر معمولی
  • وقتی مردم صحبت می کنند گوش نمی دهند یا آنچه را که می گویند فراموش می کنند

ADHD بزرگسالان نیز ممکن است بر سبک ارتباطی شما تأثیر بگذارد. برخی از بزرگسالان مبتلا به این بیماری ممکن است با موارد زیر مواجه شوند:

• اجبار برای تمام کردن جملات دیگران
  • مدام حرف دیگران را در حین صحبت قطع می کند
  • مشکل دیدن دیدگاه شخص دیگری منبع مورد اعتماد در طول مکالمه
  • بی حوصلگی هنگام انتظار برای چیزی (مثلاً در صف خرید مواد غذایی یا در ترافیک)

بسیاری از بزرگسالان مبتلا به ADHD احتمالاً این بیماری را در کودکی نشان می‌دهند، حتی اگر تشخیص داده نشده باشد یا تشخیص اشتباه داده شود.

سن متوسط ​​شروع علائم ADHD ، شش سالگی است. برخی از کودکان مبتلا به ADHD ممکن است علائم خفیف تری داشته باشند که هیچ علامتی برای والدین، پزشکان یا معلمان نداشته باشد.

ADHD ممکن است با موارد زیر اشتباه گرفته شود:

• اختلالات یادگیری
  • اختلال اضطراب

افسردگی و اضطراب اغلب با اختلال نقص توجه و بیش فعالی در بزرگسالان همراه هستند، زیرا مشکل در عملکردهای اجرایی مغز می تواند هر دو را تحریک کند. آنها همچنین می توانند به دلیل تأثیرات ADHD بر کیفیت زندگی شما رخ دهند، زیرا با تعهدات حرفه ای و شخصی تداخل دارد.

بزرگسالان مبتلا به ADHD تشخیص داده نشده ممکن است درک نکنند که چرا با تمرکز مشکل دارند، همیشه دیر می کنند و نمی توانند در موقعیت های اجتماعی دنبال کنند. مولفه های بین فردی ADHD می تواند دوست یابی و حفظ دوستی ها را دشوار کند.

تشخیص اختلال نقص توجه و بیش فعالی در بزرگسالان

ADHD ممکن است در بزرگسالان پس از مشکوک شدن به علائم و گزارش آنها به پزشک تشخیص داده شود.

• بی توجهی
  • بیش فعالی

مدیریت اختلال نقص توجه و بیش فعالی در بزرگسالان

برای بزرگسالان، مدیریت ADHD احتمالاً شامل ترکیبی از داروها، درمان‌های توانبخشی و اصلاح شیوه زندگی است.

داروهای تجویزی منبع مطمئن می تواند به درمان ADHD در کودکان و بزرگسالان کمک کند

درمان های توانبخشی
انواع درمان های مورد استفاده برای درمان ADHD در بزرگسالان شامل موارد زیر است:

• کاردرمانی
  • گفتار درمانی
  • درمان شناختی رفتاری (CBT)
  • گروه های حمایتی
  • درمان شرایط سلامت روانی (مانند افسردگی و اضطراب)
  • اصلاح سبک زندگی

درمان بیش فعالی در بزرگسالان – کاردرمانی برای بیش فعالی – بهترین مرکز کاردرمانی در شرق تهران