دلایل اضافه بار حسی

  1. خانه
  2. مقالات
  3. دلایل اضافه بار حسی
دلایل اضافه بار حسی

دلایل اضافه بار حسی

اضافه بار حسی به این دلیل رخ می دهد که مغز اطلاعات زیادی دریافت کرده است. بخشی از مغز به نام آمیگدال وجود دارد که مسئول هدایت اطلاعات به جایی است که باید برود. آمیگدال کمی شبیه یک کنترل کننده ترافیک هوایی است. با این حال، به جای هدایت هواپیماها، احساسات را هدایت می کند. تمام اطلاعاتی که مغز دریافت می کند از حواس می آید.

وقتی اضافه بار حسی اتفاق می افتد، آمیگدال برای اولویت بندی و سازماندهی اطلاعات تلاش می کند. کمی شبیه این است که کنترل کننده ترافیک هوایی سعی می کند سه هواپیما را همزمان روی دو باند فرود آورد. کنترل کننده ترافیک هوایی باید برای جلوگیری از یک فاجعه تصمیم بسیار سریع بگیرد. و آنها در تمام طول مدت بسیار تحت استرس خواهند بود.

در طول بار بیش از حد حسی، پیچیدگی اطلاعات حسی برای مغز بسیار زیاد است که قادر به پردازش آن نیست. این منجر به واکنش استرس می شود. همانطور که قبلا ذکر شد، پاسخ برای افراد مختلف متفاوت خواهد بود.

تمام احساساتی را که ممکن است به اضافه بار حسی کمک کنند، در نظر بگیرید

در نظر گرفتن تمام ورودی های حسی که فرد در حال پردازش است، مهم است. افرادی که بیش از حد حسی را تجربه می کنند، معمولاً اطلاعات بیشتری نسبت به دیگران متوجه می شوند. و مغز آنها ممکن است اطلاعات حسی نامربوط را به راحتی نادیده نگیرد. این بدان معناست که آنها در حال حاضر اطلاعات بسیار بیشتری از محیط را پردازش می کنند.

اگر صحبت می کنید، این اطلاعات بیشتر برای پردازش است. وقتی طرحی را تغییر می دهید، اطلاعات اضافی برای پردازش وجود دارد. به این فکر کنید که چه احساساتی در پس زمینه اتفاق می افتد. و، فراموش نکنید که آنها همچنین ورودی های داخلی بدن خود را نیز پردازش می کنند.

سایر دلایل اضافه بار حسی

به یاد داشته باشید که ورودی های حسی تجمعی هستند
ورودی های حسی تجمعی هستند. بنابراین، هر کدام بر روی بعدی ساخته می شود و مغز باید همه آنها را پردازش کند. افراد با حساسیت های حسی معمولاً کسانی هستند که بیش از حد و خاموش شدن را تجربه می کنند. این به این دلیل است که مغز آنها آستانه‌های پایین‌تری برای میزان ورودی‌های حسی دارد که می‌توانند تحمل کنند.

این مهم است که در نظر بگیرید که فرد ممکن است قبل از ورود چه کاری انجام داده باشد. ممکن است سفر به مدرسه پر استرس باشد، زیرا کارهای جاده ای وجود داشت، بنابراین آنها مجبور بودند مسیر دیگری را انتخاب کنند. این به ورودی های حسی آنها می افزاید.

بنابراین، هر گونه تعاملی که فرد در اوایل روز داشته است، خواهد بود. این ممکن است به این دلیل باشد که آنها غلات صبحانه معمولی خود را تمام کرده بودند. آنها ممکن است با یکی از دوستانشان در زمین بازی اختلاف داشته باشند. یا، کلاس موسیقی ممکن است واقعاً پر سر و صدا باشد، زیرا آنها در حال تمرین طبل زدن بودند. همه این ورودی های حسی می توانند به اضافه بار حسی اضافه کنند.

 

کلمات مرتبط :

دلایل اضافه بار حسی – علائم اضافه بار حسی – اختلال پردازش حسی در کودکان اوتیسم – درمان اوتیسم با کاردرمانی