ماساژ تراپی یکی از تکنیک های درمانی است که برای کمک به درمان بیماری ها و آسیب های بافت های نرم بدن همچون عضلات ، تاندوها ، رباط ها و بافت همبندی بکار برده می شود.

متخصص ماساژ درمانی آموزش های لازم را در این زمینه دیده و از تکنیک های مختلف ماساژ در شدت ها و درجات مختلف بهره می برد.

ماساژ به طور کلی بخشی از یک برنامه توانبخشی در فیزیوتراپی است که با توجه به نیاز بیماران توسط متخصصان فیزیوتراپی تجویز و انجام می گیرد.

در این تکنیک درمانگر با استفاده از دستان خود فشار و نیروی کنترل شده ای را به عضلات و بافت های نرم بدن بیمار وارد می کند.

در ماساژ سوئدی ، درمانگر از ضربه های طولانی ، ورز دادن ، حرکات دایره ای عمیق ، ارتعاش و ضربه استفاده می کند. ماساژ ورزشی شبیه ماساژ سوئدی است که به طور خاص با نیازهای ورزشکاران تطبیق داده شده است. ماساژ بافت عمیق و ماساژ نقطه ماشه ای است که بر نقاط ماشه ای مایوفاشیال تمرکز می کند نیز از دیگر متدهای ماساژ درمانی هستند.

متخصص ماساژ معمولاً از بیمار در مورد علائم ، سابقه پزشکی و نوع آسیب و بیماری سوالاتی کرده و بر اساس آن از تکنیک های ماساژ برای کمک به بیمار بهره می برد ، متخصص ماساژ همچنین ممکن است ارزیابی را از طریق لمس انجام دهند تا مناطق دردناک یا متشنج را تعیین کرده و میزان فشار مورد نیاز را تعیین کند.

در طی جلسه ماساژ تراپی بیمار روی تخت ماساژ می خوابد، درمانگر ممکن است از روغن یا لوسیون برای کاهش اصطکاک روی پوست استفاده کند. گاهی اوقات ، افراد هنگام نشستن روی صندلی ماساژ درمانی را دریافت می کنند. یک جلسه ماساژ ممکن است کوتاه باشد ، اما ممکن است یک ساعت یا حتی بیشتر طول بکشد.

فواید ماساژ تراپی

• کاهش استرس
  • بازسازی آسیب های ورزشی
  • کمک به بهبود وضعیت سلامتی
  • کاهش درد و تنش عضلانی
  • افزایش احساس آرامش
  • بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن
  • ماساژ درمانی می تواند برای مقابله با درد و استرس شرایط مختلف مانند سرطان ، بیماری قلبی ، مشکلات معده یا فیبرومیالژیا نیز موثر باشد.

بر اساس نتایج بدست آمده از تحقیقاتی که در ارتباط با تاثیرات ماساژ بر سلامتی انجام شده ماساژ می تواند اضطراب ، فشار خون و ضربان قلب را کاهش داده و می تواند وضعیت سلامتی عمومی بدن را بهبود بخشد.

ماساژ تراپی می تواند موجب ترشح برخی مواد شیمیایی در بدن مانند سروتونین یا اندورفین شود و به تسکین درد کمک زیادی کند.

اگرچه تاکنون عارضه حانبی خاصی برای ماساژ درمانی گزارش نشده اما متخصصان انجام این روش را برای خانم های باردار ، افرادی که دارای اختلالات خونریزی یا تعداد پلاکت خون پایین هستند و افرادی که از داروهای رقیق کننده خون مانند وارفارین استفاده می کنند ، افرادی که بدلیل پوکی استخوان ، استخوان های ضعیف و شکننده دارند توصیه نمی کنند.

ماساژ درمانی در شرق تهران – مرکز ماساژ در شرق تهران – ماساژ درمانی در پیروزی – کلینیک فیزیوتراپی در پیروزی – کلینیک توانبخشی در پیروزی – مرکز توانبخشی در شرق تهران

لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.