کامپرشن تراپی در شرق تهران

3. کامپرشن تراپی در شرق تهران
کامپرشن تراپی در شرق تهران

کامپرشن تراپی در شرق تهران در مرکز فیزیوتراپی و توانبخشی برنا در پیروزی در کنار سایر روشها و درمان های توانبخشی ارائه می شود.

در این روش درمانی فشار به طور کلی درجه بندی می شود، به این معنی که از نقطه دور (یا دورتر) سفت تر شروع می شود و با نزدیکتر شدن لباس به بدن شما به آرامی شل می شود. این فشرده سازی مدرج برای جلوگیری از تجمع خون وریدی در رگ ها و تشویق آن به بازگشت به قلب برای گردش خون عمل می کند.

مزایای کامپرشن تراپی عبارتند از :

• کاهش تورم
  • بهبود گردش خون لنفاوی برای کاهش ادم لنفاوی
  • کمک به بهبود زخم پا
  • جلوگیری از ترومبوز ورید عمقی (DVT) به ویژه در حالت بی حرکتی یا نشستن طولانی مدت
  • مدیریت واریس
  • ریکاوری سریعتر ورزشی
  • کاهش درد مفاصل
  • بهبود علائم آرتریت

موارد کاربرد کامپرشن تراپی در شرق تهران

التهاب

التهاب راه بدن شما برای مبارزه با چیزهایی است که به نظرش مضر هستند مانند عفونت ها و جراحات. علائم مشخصه آن تورم، قرمزی، گرمی و درد است. فشرده سازی نمی تواند علت اصلی التهاب را درمان کند اما به مدیریت علائم کمک می کند.

بارداری
تورم یکی از علائم شایع بارداری است و بیشتر در ساق پا و پای زنان رخ می دهد. فشرده سازی می تواند به ماساژ ساق پا و پاها برای حفظ گردش خون کمک کند.

آرتریت و درد مفاصل
کسانی که آرتریت ، آرتروز و درد مفاصل را تجربه می کنند می دانند که چگونه می تواند تقریباً در هر فعالیتی تداخل داشته باشد. بسیاری از مبتلایان متوجه می شوند که فشرده سازی از مفاصل آنها حمایت می کند و تورم مرتبط با آرتریت را کاهش می دهد. اگر به آرتریت دست مبتلا هستید، برای کاهش درد، دستکش های فشرده سازی را در طول روز امتحان کنید. کسانی که در جای دیگری درد دارند می توانند از آستین های فشاری یا بانداژ الاستیک برای تسکین استفاده کنند.

رگهای واریسی
وریدهای واریسی نتیجه نارسایی مزمن وریدی است. که نوعی بیماری وریدی است که در آن وریدها در نزدیکی سطح پاها بزرگ یا متسع می شوند. دریچه های داخل رگ ها به درستی کار نمی کنند و اجازه می دهند خون در داخل رگ ها جمع شود. منجر به ایجاد عروق بزرگ و بنفش می شود که می تواند دردناک باشد. فشرده سازی با اعمال فشار بر روی این رگ ها برای حمایت از آنها عمل می کند. فشار همچنین خون تجمع یافته را تشویق می کند تا به داخل خون بازگردد

ریکاوری ورزشی
بسیاری از ورزشکاران از درمان فشرده سازی در حین یا بعد از ورزش برای بهبود زمان بهبودی خود، همراه با سایر درمان های محافظه کارانه مانند درمان گرم و سرد متناوب یا خود ماساژ استفاده می کنند. از آنجایی که فشرده سازی گردش خون را بهبود می بخشد، تصور این است که به ریکاوری عضلات و کاهش درد کمک می کند.

زخم های وریدی ساق پا
زخم وریدی ساق زخمی است که معمولاً در قسمت داخلی ساق پا، بالای مچ پا ایجاد می شود. زخم به صورت بثوراتی شروع می شود که می تواند خارش دار باشد. بثورات سپس به یک زخم باز تبدیل می شود. پوست اطراف زخم ممکن است سفت و تغییر رنگ دهد. فشرده سازی یک درمان پیشگیرانه خوب است زیرا این زخم ها با وریدهای واریسی و سایر ناهنجاری های عروقی همراه است. فشرده سازی خون را تشویق می کند تا برای گردش بهتر به قلب شما بازگردد.

لنف ادم
لنف ادم وضعیتی است که عروق لنفاوی را تحت تاثیر قرار می دهد. سیستم لنفاوی ما آرایش پیچیده ای از عروق است که لنف را در سراسر بدن ما حمل می کند. لنف ادم زمانی رخ می دهد که انسداد در رگ یا در نتیجه برداشتن غدد لنفاوی ایجاد می شود و باعث تورم می شود. دستگاه کامپرشن تراپی در شرق تهران به ناحیه آسیب‌دیده فشار وارد می‌کند و مقدار مایع لنفاوی را که می‌تواند در فضا جمع شود محدود می‌کند.

ادم
ادم شبیه به لنف ادم است اما به جای رگ های لنفاوی، رگ های خونی را درگیر می کند. هنگامی که مایع از رگ های خونی نشت می کند و در بافت های مجاور جمع می شود ادم ایجاد می شود. یک لباس یا دستگاه فشرده‌کننده می‌تواند مقدار مایعی را که در بافت جمع می‌شود محدود کند و آن را تشویق کند تا به رگ‌های خونی بازگردد تا در بدن گردش کند.

کامپرشن تراپی در شرق تهران – کامپرشن تراپی در پیروزی – مرکز فیزیوتراپی در پیروزی – مرکز فیزیوتراپی در شرق تهران