کاردرمانی دست برای کمک به بهبود شرایط دست ها و اندام فوقانی در مشکلات ارتوپدی کمک می کند و عملکرد دست ها و اندام فوقانی را بهبود می بخشد.

از آن جایی که دست ها نقش مهمی در زندگی ما و انجام فعالیت های روزمره دارند آسیب دیدگی و بروز هرگونه مشکلی در آن ها می تواند منجر به بروز اختلال جدی در کار و فعالیت افراد شود.

بهبود حرکات دست پس از آسیب دیدگی و جراحی های دست یکی از اهداف کاردرمانی دست است که در کلینیک کاردرمانی برنا ( کاردرمانی در پیروزی ) به مراجعه کنندگان عزیز ارائه می شود.

کاردرمانی نقش موثر در بازیابی توانایی های اندام های فوقانی داشته و به بهبود عملکرد دست ها پس از بیماری ، آسیب دیدگی و جراحی کمک می کند.

کاردرمانگر برای کمک به کاهش درد، التهاب و تاثیرات ضایعه و به حداکثر رساندن استقلال فرد از موثرترین متدهای توانبخشی بهره می برد و در صورت نیاز استفاده از وسایل کمک را نیز توصیه می کند.

کاردرمانگر همچنین با ارائه تمریناتی به افزایش انعطاف پذیری و دامنه حرکتی مفاصل و نیز افزایش قدرت عضلات دست ها کمک می کند.

انجام فعالیت های روزمره با حداکثر توانایی و کمترین درد و ناراحتی یکی از مهم ترین اهداف کاردرمانی دست است.

بهبود عملکرد حرکات دست و بازو پس از آسیب دیدگی و یا جراحی ، بهبود عملکرد اندام های فوقانی ، تقویت مهارت های ظریف انگشتان ، تقویت عضلات مچ دست و سایر عضلات اندام های فوقانی و تسریع بهبودی پس از آسیب دیدگی یا جراحی از مهم ترین فواید هندتراپی هستند.

موارد کاربرد کاردرمانی دست

• عوارض پس از جراحی های دست و اندام های فوقانی
  • آسیب های اعصاب
  • آسیب های پس از سوختگی