کاردرمانی ام اس از اقدامات ضروری برای کمک به تخفیف علائم و بهبود کیفیت زندگی مبتلایان به این بیماری خودایمنی است که در کلینیک کاردرمانی برنا در شرق تهران ارائه می شود.

ام اس نوعی بیماری خودایمنی است که به دلیل بروز اختلال در سیستم ایمنی رخ می دهد ، در طی این بیماری سیستم ایمنی بدن به اشتباه به سلول های عصبی در مغز و نخاع حمله کرده و غلاف میلین آن ها را از بین می برد و از آن جایی که غلاف میلین نقش مهمی در سرعت هدایت پیام های عصبی دارد این بیماری منجر به بروز اختلالات حسی ، عصبی و حرکتی در فرد مبتلا می شود.

کاردرمانی ام اس نقش موثری در تخفیف مشکلات ایجاد شده برای بیماران مبتلا به ام اس دارد ، توانبخشی ام اس مشکلات جسمی _ حرکتی ایجاد شده را به حداقل می رساند و از تشدید علائم و عوارض جلوگیری می کند.

علائم ام اس در اغلب مبتلایان بطور دوره ای نمایان می شود بطوری که معمولا با دوره های کوتاه شعله ور شدن علائم و دوه های طولانی مدت فروکش کردن علائم همراه است.

شیوع این بیماری خودایمنی در خانم های جوان بیش از سایر افراد است.

اختلال تعادل و مشکلات حرکتی ، سفتی عضلات ، اختلالات بینایی مانند تاری دید از مهم ترین علائم و عوارضی هستند که این بیماری خودایمنی برای مبتلایان به همراه دارد.

علت اصلی بروز این بیماری و این که چه چیزی موجب بروز اختلال در سیستم ایمنی می شود تاکنون مشخص نشده اما محققان ابتلا به بیماری های ویروسی ، بیماری های گوارشی و استرس را از جمله مهم ترین عواملی می دانند که در افزایش خطر بروز این بیماری نقش دارند.

علائم و عوارض ام اس

• اختلال تعادل
  • بی حسی و گزگز کردن دست ها و پاها
  • دشواری در انجام حرکات ارادی
  • ناتوانی در راه رفتن بطور صحیح
  • سفتی عضلات
  • ناهماهنگی عضلات
  • خستگی و ضعف مزمن عضلات
  • اختلالات بینایی مانند تاری دید
  • اختلال بلع و تکلم
  • خستگی مزمن و کاهش سطح انرژی
  • اختلال خواب

کاردرمانی ام اس

کاردرمانی بخش مهمی از برنامه درمان ام اس است که به بهبود شرایط جسمی و جتی روحی بیمار مبتلا به ام اس کمک زیادی می کند.

توانبخشی به این بیماران کمک می کند تا به حداکثر استقلال در انجام فعالیت هایشان برسند و وابستگی کمتری به اطرافیان داشته باشند.

کاردرمانی یکی از ارکان اصلی برنامه توانبخشی این بیماران است که با هدف بازیابی توانایی های ، افزایش قدرت عضلات و کاهش مشکلات حرکتی برای بیماران انجام می گیرد.

بهبود دامنه حرکتی ، بازیابی توانایی های حرکتی و بهبود وضعیت تعادل از مهم ترین اهداف کاردرمانی در درمان و توانبخشی ام اس هستند.

کاردرمانگر با ارائه راهکارهایی به تطابق بیشتر محل زندگی و کار فرد با شرایط ایجاد شده برای فرد نیز کمک می کند.

کاردرمانی ام اس در مدیریت علائم بیماری ام اس به بیماران کمک می‌کند تا به حداکثر استقلال فردی در انجام فعالیت های روزمره خود دست یابند و وابستگی کمتری به اطرافیان داشته باشند.

کاردرمانی ام اس – کاردرمانی در شرق تهران – کاردرمانی کودکان – کاردرمانی در پیروزی – بهترین مرکز توانبخشی شرق تهران – کاردرمانی در پیروزی